22 czerwca 2009

Na dobry początek



Właśnie kończę wyposażać moją pracownię stolarską. Chcę zająć się rekonstrukcją mebli średniowiecznych. Jestem już po realizacji kilku projektów. Poniższe zdjęcia przedstawiają gotowe rekonstrukcje a właściwie przedmioty będące próbą zapoznania się z tematem.







Stół









"Koziołek" - typowa średniowieczna konstrukcja. Na takich koziołkach można było położyć blat by uzyskać np. stół.







Krzesło składane, często spotykane w ikonografii.







Ława.









Łóżko (oryginał datowany na X wiek).







Skrzynia (wzór również ze wczesnego średniowiecza).







Skrzynka - na dewocjonalia :)









Tabliczka woskowa - mediewalny notebook :)





Na początek, chcę wytwarzać średniowieczne meble i inne przedmioty codziennego użytku przy użyciu współczesnych narzędzi. Jednak moim marzeniem jest rekonstrukcja całego mediewalnego warsztatu stolarskiego. Postaram się na bieżąco pokazywać postępy w realizacji moich projektów.

3 komentarze:

  1. k-wa Chrzan, o ja ciepier... nie wiedzialem ze taki ciesla z Ciebie i kolodziej... :))

    Pozdro

    Fan twojego struga

    OdpowiedzUsuń
  2. Super strona :) bardzo mi się podobają średniowieczne i stare meble :) a szczególnie metody stolarskie :)
    a kiedyś, kiedyś też zrobiłam rekonstrukcję..... sanek średniowiecznych :DDDDD
    Pozdrawiam i do kolejnego zajrzenia :)))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa. Życzę kolejnych rekonstrukcji i również pozdrawiam :)

      Usuń